torsdag 24 mars 2011

Presentation avklarad, dokumentation och avslutning

Så var presentationen gjord (i onsdags) och jag har sedan dess suttit och dokumenterat och kommenterat min kod som jag knackat fram. Håller dessutom på att göra en guide till min handledare som kommer tillbaka på måndag.

Efter presentationen hade vi en avskedslunch på en närliggande restaurang och reflekterade lite om vad jag hade för intryck och åsikter om Japan efter att ha spenderat sex månader här. Det finns en hel del som är bra här, en hel del som jag längtar efter hemma i Sverige och några saker som jag tycker fungerar bra i båda länder.

Efter lunchen var det en kort inspektion av min lägenhet med Higuchi-san från HR-avdelningen och jag fick instruktioner om hur jag skulle skicka tillbaka min futon, städa och sen lämna nycklarna i brevinkastet.

Imorgon fredag kommer jag därför packa ihop allt mitt pick och pack, säga hej då till kollegorna på KDDI och sen ta in på Hotell Kimi Ryokan i Ikebukuro. Fredagskvällen kommer tillbringas med Edvin (ev några till) från YCN och lördagen blir det lite sista shopping. Wasabi, te, mobilsmycken... många som vill ha grejer från Japan.

Skall starta importfirma när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar