onsdag 6 oktober 2010

#11 Slut på numreringar

Eftersom jag kommer att uppdatera bloggen lite oftare än jag tänkt så får det vara ett slut på numreringen av breven.

Vidare, jag träffade en kille som heter Martin på flyget. Han är tysk och hjälpte mig med tåget och allt. Det kändes väldigt skönt att ha någon som snabbt och enkelt kunde fixa allt så billigt som möjligt. Vi skaffade ett Suicakort (tågkort) och åkte in till Nippori station, vidare till Ikebukuro via Yamanote Line och jag checkade in på hotellet. Den del jag hade bokat mig på var ett vandrarhem men hade väldigt hög standard ändå vilket var skönt. Bilden nedan är från utsikten på den våning jag var på.
På morgonen därefter gick jag ut och tog frukost på ett litet café med utsikt över en korsning. Mysigt men jag hade ingen aning om vad jag beställde förrän jag fick in det. Det blev ett kallkokt ägg, kaffe och en 2,5 cm tjock brödskiva med lite smör till. Som hittat.
Passade även på att prova en av alla vending machines som står uppställda överallt. Total upplevelse!

1 kommentar:

  1. Vad är ett kallkokt ägg egentligen? Kokat i kallt vatten?

    SvaraRadera