torsdag 7 oktober 2010

Oktoberfest i Yokohama?

En utflykt från förra helgen.

Här på KDDI finns det, förutom mig själv, tre andra interns som jag har träffat på (hittills). Vi har Walter, Ahmid och Alba.

Jag träffade Walter utanför lägenhetskomplexet där jag bor och han sa att han precis var på väg till en oktoberfest i Yokohama och att jag var välkommen att hänga med om jag ville. Eftersom mottot här i Japan är "say no to nothing" så hängde jag naturligtvis på.

Här är en karta på hur vi åkte. Tog 2,5 timme, kändes som 40 min. Lite bilder från när vi drar. Walter till vänster, Ahmid till höger.




Väl framme så tog det ett litet tag innan vi hittade rätt pga kommunikationssvårigheter men det gav sig till slut. Vi träffade Walters kompis Tobi och drack lite öl och åt kringlor. Inte helt billigt med 1000 yen per glas men det var skönt med lite europeisk stämning i ett land långt borta från hemma.




Vi tog även en kort promenad genom Yokohama. Yokohama är känt för att vara väldigt internationellt med många utlänningar som kommer in och ut genom hamnen och har därför blivit kulturberikat på ett roligt sätt. 


Avslutningsvis gick vi igenom Chinatown och åt nudlar på ett litet hak och fick hyfsad mat för pengarna. Vid det här laget (kl 20) var jag även extremt trött pga jetlag och ville inte annat än att komma hem. Jag somnade sittande på restaurangen, på samtliga tre tåg som vi bytte emellan och slutligen hemma i sängen. Jag sov 11 timmar totalt.





Sista bilden är utsikten från min balkong på tredje våningen i min lägenhet kl 05 på morgonen.

1 kommentar: