måndag 25 oktober 2010

Utgång med Paul i Shinjuku, Shibuya och något ställe

Igår var det utgång med Paul Ryan och hans bror med flickvän. Paul är alltså pojkvän till en tjej (Lydia) som har blivit Helenas (min flickvän) bästa kompis i Spanien. Paul är på genomresa i Japan för hans bror bor säsongsvis här och skall åka vidare till Australien för att jobba. 

Det började på en liten restaurang där det var "all you can drink" i tre timmar. Det kändes som en bra start på kvällen. Maten var också god, vi hade lite varierande rätter som togs in men det var mer västerländskt än japanskt. 

Jag och Paul Ryan.

Oklart var "sminket" på min arm kom ifrån, men det var en rolig överraskning. 

På en sportbar där de visade baseball från den japanska ligan.

Vi vandrade runt i Shibuya och Shinjuku ett bra tag. Nattklubbsvärdarna stod på gatan och försökte pitcha in oss. Och när jag säger pitcha så menar jag att de försökte sälja sex och stripshows för endast ¥3000. Det var i princip som mitt sommarjobb men en annan vara. Stora neonskyltar, musiken hördes ut på gatorna och eventarna såg stekiga ut enligt japansk standard.

Jag och Paul lallade runt och hade en bra natt. Det var inte svårt att hitta ställen att festa, frågan var bara hur mycket man ville bli rånad på. Framåt femtiden började natten mattas av lite (i alla fall på mängden människor på gatan), så vi tog oss tillbaka till Shinjuku efter en rekommendation av en polack. Väl i Shinjuku mötte vi några människor som var klädda som cosplayers (manga/anime-fans) och fick höra att det var en bra fest på gång i närheten. 

8:e våningen i en väldigt intetsägande byggnad, Tokyo Decadence är fortfarande i full gång. Vi kom dit ca kl 05 och lämnade stället när de stängde vid 07:30. Vi missade tydligen Marylin Mansons närvaro på festen en timme tidigare.

Söndag morgon, runt åttatiden. Lätt slitna och något malplacé gick vi en promenad på gatorna efter klubben stängt.

Sista hänget tillsammans. Frukost på McD och utsikt över en festgata. Street pitcharna var ute igen och försökte få in folk fast inte lika på som under natten.

Jag och Paul hälsade farväl och vi tog varsitt tåg hemåt. Jag kom hem till halv elva och dök direkt i säng. Sjukt bra festdygn. Tokyo levererar.

1 kommentar: