måndag 15 november 2010

I lördags var det klubbdags

Jag träffade en amerikan här i Tokyo för ett tag sedan. Hans namn är Dani Savant och han jobbar som DJ på några klubbar här omkring. Vi träffades på ett hak och bytte kontakter för att ha lite roligt folk att hänga med.

Han skickade en inbjudan till att komma till ett ställe som hette Sound Bar +. Det ligger i närheten av Roppongi och var tydligen en underground techno/house klubb där han skulle spela lite senare. Det var deras stängningsparty och det var fritt inträde. Klubben hade endast funnits i två år och ingen visste varför det skall stänga.

På vägen dit tog jag bilden i föregående inlägg. Ca 7-8 ferraris och lamborghinis kom körande med hyfsat hög musik genom staden. Alla förarna såg ut att vara i min ålder vilket jag kände viss avundsjuka för. Jag frågade Dani vad det var för sorts människor och han var ganska säker på att de var gangsters eller langare men kunde inte veta säkert.

När vi kom till klubben vid kl 23 var det knappt några människor där men det blev bättre under natten. Träffade några människor som talade engelska och chattade lite med dem. Träffade framförallt en kille från Afghanistan som flyttat med sina föräldrar till Tokyo för 25 år sedan. Nu var han 35 (såg ut att vara 25) jobbade i filmbranschen och var både regissör och producent. Oklart vilka filmer han gjort men han sa att det handlade om dokumentärer och kortare "feature films". Klubben var i alla fall inte stor, det fanns en bar och ett dansgolv. Därav underground men stämningen var juste.

Tog mig hemåt runt kl 04 och gick från klubben till Shibuya station. Träffade några yngre amerikaner och babblade lite med dem tills tågen började gå. Lätt att missa sina stationer när man är lite trött. Efter en liten omväg kom jag hem kl 06.10. En stund på skype med Helena och sen i säng.

P.s Jag har beställt en Canon Ixus 300 HS. Min vanliga systemkamera är för klumpig för att ta med på festkvällar och den kostar endast 1400 kr här (2700 i Svea rike). Fler och bättre fest- och nattbilder utlovas i fortsättningen. D.s

1 kommentar:

  1. Be din dj-kompis att skicka musiktps till mig! Bitte bitte bitte

    SvaraRadera