söndag 7 november 2010

Karaokeoskulden är förlorad.

Igår var det middag med Martin och hans kompis Chisako som gällde. Vi träffades i Shibuya och gick sedan för att leta restaurang. Vi blev event pitchade av en kille och gick till hans ställe. Det visade sig dessutom vara prisvärt och väldigt trendigt. All you can drink för Y3000 är skapligt. Inga bilder tyvärr.

Efter middagen drog vi vidare till en karaokebar och fick ett rum. Jag som ännu inte hade upplevt japansk karaoke blev alltså av med min oskuld då. Det var all you can drink här också så det blev en del whisky och öl under de 2,5 timme som vi var där.

Martin och Chisako

Dean Martin och Perry Como


Efter ett tag kom även Chisakos vän och hängde med oss.



Efter karaoken tog vi en taxi hem till Martins ställe och köpte lite mer japansk whisky + snacks på vägen. Tittade på filmen Anchorman och fick sova på hans soffa eftersom mitt sista tåg hade gått.

Utsikten från Martins entré på 12:e våningen.

Från hans balkong dagen efter.

VIP Mansion.. vad säger man om fasaden?

Strösseldoppade bananer

Arkitektur.
Känner mig ganska stissig idag pga alkoholen. Skall ut på middag med min handledare ikväll och troligtvis besöka en onsen. Rapport imorgon om det händer. Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar