tisdag 2 november 2010

Ingen fara på taket, fotbollen är återinförd.

Efter mötet med HR imorse visade det sig att gårdagens nyckelolycka verkligen var "no charge". Att byta lås om man har förlorat sin nyckel ingår tydligen i den hemförsäkring som företaget betalar för lägenheten. Och försäkringen betalas indirekt genom min hyra. Jourhavande vaktmästare kom och bytte lås och nycklar utan att det kostar 1500+ kr. Oerhört bra! Tänk om det skulle vara såhär i Sverige?

För att återkoppla till gårdagens inköp av sportkläder. Idag var första matchen, 30 minuters spelande under lunchtid, och jag hade blodsmak i munnen efter 10 minuter. Jag är inte i samma form som när jag spelade för 15 år sedan. De andra spelarna som jag inte känner skrattade med mig åt mina flås och sa att en veckas spelande skulle göra mig stark.

Jag gjorde ett (1) mål. Viktigt.

Ikväll är det utgång med Pauls brorsa James och hans vänner. Imorgon är jag ledig, japansk röd dag. Jag kommer sikta på att ta morgontåget hem om kvällen inte är ett helt misslyckande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar