onsdag 10 november 2010

Liten FAQ för alla

Fråga: Vad är det jag egentligen gör här borta?
Svar: Jag gör mitt examensarbete (exjobb) som är en del av min utbildning Civilingenjör IT.

Fråga: Var gör du det?
Svar: Jag gör mitt exjobb vid KDDI R&D Labs i Kamifukuoka. Min grupp forskar inom området av Intelligent Media och Multimedia Applications. Det kallas internship här, men räknas som ett exjobb hemma i Sverige.

Fråga: Vad är det för exjobb du gör?
Svar: Jag jobbar med twitter-strömmar som innehåller musikrelaterad information. Informationen skall sedan användas för olika ändamål i musik- och mobilapplikationer. Just nu gör jag grundläggande datainsamling och undersöker hur man skall få ut relevant information och hur den kan kombineras med andra komponenter från olika program.

Fråga: Jaha?
Svar: Precis. Det kommer bli tydligare när jag producerat mer fysiskt material.

Fråga: Hur länge kommer jag vara här?
Svar: Jag är här mellan 1:a okt - 25:e mars. Reser åter mot Sverige den 27:e mars och kommer hem den 28:e.

1 kommentar: